Tuesday, April 12, 2011

life sucks


life is unpredictable.


bak kata sorang mmber. life manusia yang tgh kemaruk lagi unpredictable. mcm haram.

entri ni pesan siap-siap.memang akan emosi.memang dalam hati ada carutan dari segala bahasa. actuallly tajuk entri tak ade kaitan pun dgn apa yg aku nak bebel.tgh geram dan hati panas.aku tak faham. ada org pernah ckp, kalau aku xde kat office tak ada effect pon. so,aku faham la yang aku ni hanyalah kambing hitam. ok.kambing hitam. tapi, sejak kebelakangan ini aku tak berapa nak faham. bila orang lain jadi leader, team mate termasuk aku akan membantu. tapi, bila aku jadi so-called leader, nak cakap team mate tak membantu..tak jugak.. nak ckp membantu tak jugak. pening aku. hangin sampai kepala pon ada.


aku rasa mcm dah handover keje aku.tapi, why must i get ALL THE BLAME? nak salahkan aku or salahkan sape-sape yang tak follow up. but, nevermind.. who else should be blame? no one perfect OKAY?? dah berapa kali aku luahkan ke sorang member tapi die keep on advice " sabar mai..sabar.. yang penting..kau dah handover then goes to the person who gets the job.." but, dalam hati dan dalam otak ni fikir and konon2 positive but at the end I GET ALL THE BLAME. tensen kan? rasa mcm nak mengamuk pon tak ada guna sebab yang pasti lepas ni yang BURUK nama aku gak. yang FACING customer aku gak. yang susah nk DEAL dgn sapa-sapa pun aku gak. so, mcm celaka la.


aku tak nak lebih-lebih dan yang pasti walaupun hati aku kuat yang aku sebenarnya tak bersalah dan tak ada hati nak BLAME orang lain pun tapi aku rela to accept all the past mistakes. beruntung kan dapat member macam aku. bersyukur la sikit woi! bukan nak masuk bakut, angkat sendiri. tapi, fikirlah. dalam operation center some ppl will acting selfish but only a few will get into the team. so, should i blame the fate that i'm just not lucky to get a team and around ppl like this? seriously CANNOT! the fact is i serioulsy dont give a damn anymore. now, officially i take all the blames. SATISFIED now?








notakaki: hidup dengan manusia yang dah perasan perfect susah gak. wutever la.die ingat die Tuhan kot. dem u!





No comments: