Tuesday, February 3, 2009

otak tak fokus. mengapa?


lagu mirage - pesawat berkumandang.

aku tgk jam. 8.01 malam. pandang kanan dinding. pandang kiri katil. antara dua, hentak kepala ke dinding atau tido. ah, tapi itu takde kaitan. otak aku sekarang memang tak setia. sekejap fikir lain, dalam masa 5 saat aku boleh teringat hal lain. aku dah lame tak update blog ni. material dalam blog yg nak dibincangkan memang takde. otak ni semakin kosong. macam dalam lirik lagu mirage, indie band Pesawat. "siang malam termimpi-mimpi, pagi petang tercari-cari, tiap saat ternanti-nanti, kau masih tiada di sini". terlalu fikirkan tentang blog, mmg boleh jadi gila. terlalu asyik dengan mim-alif-ya, tiba-tiba aku dpt satu memo. sv kesayangan bagi memo. schedule hal projek tahun akhir aku. gila betul. 23 mac 09 aku kene hantar 1st draft. satu chapter pun aku tak sentuh lagi. terlalu asyik dengan facebook dan myspace. oh, friendster tidak lagi. mmg dasar tak sedar diri. aku mmg begitu bila hilang fokus. asyik dengan 'social networking' mmg boleh leka..


tahun akhir dengan hanya 2 subjek dan projek. memang aku boleh main-main. tap, aku rasa mcm kosong. masih tak ada feel nak buat bende2 yang berfaedah tu lagi. maksud aku, buat report projek tahun akhir dengan assignment. berkaitan dgn ilmu. aku memang tak leh masyhuk lagi. aku rasa mcm kehilangan sesuatu. aku mmg rs kosong. aku rasa aku perlukan pemangkin. bukan malboro light. bukan dadah. pizza juga bukan.begitu juga mcd. aku rasa aku tahu ape aku nak.

aku perlukan cebol.

(cebol with silly face)

p/s: rindu sangat kat kau,ok!

No comments: