Friday, February 13, 2009

Kali ni aku tak peduli, aku simpan cukop lame..


(aku rs sgt stupid, cz i just keep my mouth shut all this years..dem it)


Kali ni aku malas nk berpura-pura. Bukan aku kejam ke ape.tap sampai bila aku nk jadi hipokrit. Aku tak nafi sejak aku hidop dgn kau. Kau bukan lagi banyak membantu, tap lagi banyak memecah-belahkan org ade la. Bukan ape. Dari segi paras rupa, tak akan ade org nak percaye dgn ape yang aku ckp. Tap, aku nk bgtau yang tolonglah ‘don’t judge a book by its cover’. Tak mustahil kalau kau tgk org tu bertudung litup bermuke suci, tap sebenarnya seorang yang sgt berlagak, penting diri sendri, cepat perasan, mulut ckp tak serupa bikin, hati busuk dan mcm2 lagi. Kan kta selalu anggap yang manusia yang terlalu suci di mata lelaki ni semuanya bagus je.tap, sebenarnye diorg ni lagi teruk dari manusia yang terdedah body sane sini. Aku bukan sape2 nk judge org. Kan ,aku ckp, aku mls nk jadi menipu. Aku simpan dalam ati cukop lame. Kali ni aku tekad, aku nk tulis dlm blog gak. Aku tatau la die reti bace blog aku ke tak. Budak kampong skarang pon dah hebat dr budak Bandar. Lantak kau la kalu kau bace. Jgn plak tibe2 ko nk serang aku hempas2 pintu, mengamok2 ke ape. Ko bace lagi dan kau pikirlah ape yang aku nk ckp kt kau. Kau kan da umo 23, kau mesti boleh pk secare matang. Eh, bukan kau mmg da matang ke? Wtf!

Kau tau tak. Hidup aku dari awal sgt bahagia. Walaupun condition mcm ni penah jadi kt aku dlu. Tap, aku dah lupe bende2 tu sume. Ramai ckp kt aku suh aku berubah. Jgn emo2 lagi. Tap, nk buat cmne. Sume org ade care nk luahkan perasaan marah. Agak2 la nk simpan dalam hati je. Pastu kau bagi peluang je kt org tu, pijak kepala kau. Apehal? Aku bukan jenis macam tu. Lagi2 aku ni seorang berzodiak LIBRA, 'not the one you wanna mess with'. Ok? aku bukan kolot ke ape nak percaye bulat2 kt zodiac kejadahnye. Cuma mmg ape yang digambarkan , almost 95% betul.

Kau sedar tak yang kau baru je menetap bersama ktorg yang kau anggap 'sahabat'?? pegi mati la sahabat ke ape kalau perangai macam ni. Aku tak nafi, kau ada bagusnye walaupun ape yang ak nampak sume hanyalah hitam2 belaka. Kau mmg seorang yang sgt concern dlu, err terlebih concern la dlu. Aku ok lagi dgn kau dulu2. Lama2 macam naik minyak. Kau sedar tak, aku tak kesah dgn perangai kau yg jenis buat tak tau ape2 hal pon. Tap, kau ingat kau boleh lari ke dr masalah?? Opps, lupe lak. Kau hanya akan ada perasaan bila kau dgn laki kau je. Kan? Bukan aku je yg perasan la. Kau macam dah kawin dan nikah atau bhs kasarnye, kau mcm bini die. Padehal satu habuk ikatan pon takde. Tu lantak kau la. Tap, agak2 la sume org pon ade boifren gak!.


Aku tatau la kau ni manusia yang sedar apa yang kau cakap. Aku rasa kau tak sedar. Kau seorang yg pelik. Kau tak sedar kau pelik. Kau lupe ape yg kau ckp, pastu kau buat. Kau jilat ludah kau sendiri. Aku da naik muak nk dgr kate2 yg keluar dr mulut kau. Menyampah. Kau tau tak? Aku kesian dgn kau. Kau ckp kau tak mampu2. Bla bla bla. Tap, kau? *aku tak leh expose part yg ni..kau paham sendiri part family kau etc.terlalu peribadi.* kau kehulur kehilir mcm org duet banyak. aku sebenarnye tak kesah pon hal2 peribadi ni, tap memandangkan kau dah mengadap muke aku dgn muke kesian dan linangan air mata dan kisah drama pasal hal sehelai baju yang kau ckp kitorang DARAT? Dari situ aku jad 'concern' sgt2 dgn hal peribadi kau! Sampai kan aku dah boleh buat satu drama, awal2 kau bahagia. Ke pdg besar, kehulur kehilir ke tempat yg kau rase mewah, kau keluarkan ketas2 yang berwarna-warni yang bernilai tinggi dan bagi pd org lain. Nanti sampai satu tahap, kau tak makan. Kau buat muke sedey. Tak de duet la. Menyampah sial. Aku bukan ape, aku pon same gak. aku bukan manusia mewah. Tap, agak2 la. kau cakap tukang kebun? tap hidop kau lebih dr tu. lantak kau la.aku tak nak masuk campur part yg tu.tu life kau,ok?


Aku tak kesah pon dgn kehidupan kau. Tunggang terbalik tu hal kau. Bukan hal aku. Tap, kau sikit2 da makan perasaan aku yg aku cukop lame simpan.kau macam anai2. Sikit2 lame jahanam. Kau tau tak, hal dalam hati ni aku simpan sejak kau dtg mengadap aku. Cuma mase tu aku dah tekad aku tak nak menjerit, dan mengamok dpn kau. Kau untung! Kau tak kene. Bukan aku berlagak besar dgn emo aku. Tap, itu mmg perangai aku. Cuma sekarang aku dah kurangkan emo part yg menjerit dan mengamok. Tipu kalau aku ckp aku dah tak emo. Emo tu mmg ade. Cume, kali ni aku simpan dlm ati, blog ni tempat aku ckp sume. Kau boleh imagine la, aku tulis sume2 ni dgn perasaan yg marah membara2. Aku tak tipu.


Sorry kepada sesape yang terkena tempias. Aku cume tuju pd seorang tu shj. Ok? aku da rs lega sket. Kau kalau tak puas hati dgn aku, lantak kau care mcm mane kau nk tunjuk kat aku. Tap, kalau kau tibe2 hempas2 pintu, oh itu sgt lame. Please la. Aku tulis dlm blog ni bukan ikut style azwan ali melaser dlm blog die. Tu care die, dan ni care aku. Ok? aku tak same dgn die. Dgn sape2 pon aku tak same. . aku cume jadi jadi diri sendiri. Sumpah.



*akibat tdo lepas asar smpai azan maghrib baru nak bangun..syaitan menguasai diri. astaga*


Mye J



1 comment:

Kapten Luffy said...

mcm2 perangai org kan... sabar... ada lg yg lebih teruk tu