Tuesday, November 24, 2009

hal chenta


hal chenta.boring.

satu hari dalam office.termenung.tengok dinding office sampai tembus. bila orang cakap, mcm tak dgr je. officemate dtg kt tempat nak borak, just senyum and say 'ha' 'yeke' 'owhh' 'laaa'. nak layan, tapi tak fokus. haish. distracted.

entahlah.susah nk buat cerita dan buat keputusan.nak pilih.ade kelebihan dan ade kekurangan. yang dekat dan yang jauh. yang memahami dan yang asyik nak gaduh je. yang bekereta dan yang hanya motor. yang dip dan yang degree. yang tak payah kluar cash dan yang slalu jadi banker. yang ego dan yang x berape ego sgt. yang hensem dan yang manis. camne?

ke-hulur ke-hilir dr tmpat kt office ke macam-macam tempat, pegi fax settlekan problem timesheet yang mcm haram, kluar masuk pantry utk makan wholemeal dan minum milo free. sejuk gila office asyik ke restroom je. mmg x fokus. teringat semua memory yang dua tahun lepas dan 5 bulan lepas. sumenye happy, indah, wonderful dan sgt memorable. siape sangka boleh jadi mcmni. perasaan mcm chipsmore.kejap ade, kejap xde. bodo.

kita tahu je berchenta.kdg-kdg kita berchenta bukan sbb ikhlas tapi sbb tgk org lain mcm belangkas, jadi kita pon nk couple. padehal, mentally tak ready. cuma nak seronok ade boifren or gurlfren. akal pendek terlalu fikirkan nafsu. bila mcm tu, cinta kejap je la. 2, 3 bulan, clash. Ishk. cuba kta cari apa makna cinta yang setulus dan menjamin masa depan. harta benda? kasih sayang? saling memahami? paras rupa? define yourself. aku pun tatao nak ckp cmne.

kdg-kdg kita tak sedar, yang selalu gaduh yang kita selalu jadi banker itu la jodoh kita. yang cuma ada motor tu la jodoh kta. yang tak hensem dan gemok tu la jodoh kita. kita tak nampak masa depan yang Tuhan tentukan dari segi kerjaya, jodoh dan semuanya. semua ditentukan oleh-Nya. jalan setiap manusia itu penuh liku-liku. tak ada siapa yang sempurna. trust me. banyak kali berfikir memikirkan hal ni. nampak remeh tapi sebenarnya kalau kita tak usaha, doa dan buat betul2, mostly akan destroykan future. serius. haish.

bebel psl chenta je lately ni.entah.tgk org kawin.tunang.maybe jadi memikir kot.gelojoh betul. HAHAH.sabar sabar.


sila abaikan potter tu, ok?







p/s: bosan aih kt office.sumpah.





3 comments:

mama fateh said...

aish minang jiwang arr lu! ahahaha

miza rahman said...

yups!susah sgt dimengertikan cinta ini.Terlalu abstrak.hah..aku decide just o wif da flow..tgoklah nanti siapa ADAM aku.terlalu awal nk putuskan..aish!..so complicated!

мyΞ'™ said...

farah: jahanam kau ckp aku jiwang...turn ko jiwang xde lak aku bising.hahahah


miza: just go with the flow utk pdecide whos the adam? em...kang susah..jadi complicated..huhu