Friday, November 6, 2009

menjadi seorang perempuan yang lasak

aku rs sgt pening kepala memikirkan msg yg dpt dr miza a.k.a bisneswoman  dgn tagline *where health and beauty is combined* ecececeh. mesraaaa~ :)

ok. balik semula pd tajuk entri.

nak jadi perempuan yang lasak? lasak dr segi ape? msg dr miza agak menghantui pemikiran aku sampai terbawa-bawa ke tido n mimpi yang sgt mengarut. aku ingat mimpi tu tapi tak reti nak explain dan story. biarlah. 

lagi beberapa jam nak ke interview, sempat lagi online n blog. nak meluahkan perasaan kt ayah kt rumah ni, die bz ke hulur ke hilir menjadi seorang surirumah yang berjaya. mengemas rumah. membasuh baju. good job ayah! hehe (aku bukan pemalas, tapi sbb nk prepare for interview jadi tak kisah lgsung psl rumah *alasan*)

interview kali ni aku tatau kenape nk berdebar sgt. bakal diinterview bsame2 dgn faiq a.k.a coursemate mase kt perlis dulu. the best psl msg from her is, the panel want the candidate for this position to be like more active, 'lasak' and 'kental' (ayat miza). obkos la, dah factory. takkan nak lembut2 dan mengada-ngada plak. kan? kan? tapi, sebab dah stay kt kl and the environment sume mcm high class and office, how to adapt dgn factory punye environment ni? pening aku! sumpah. awkward. 

sedang bertungkus lumus membaca yang perlu psl factory ni. menyimpang jauh sikit dgn ape yang aku blaja dlu. seramik! blaja pun sket-sket je dulu. Tsk. T_T nk buat cmne ni. layan je la. google sane-sini. tulis notes. print cv. print notes. rase mcm student plak. rindu plak mase student. 

bosan.google jap. 'menjadi seorang perempuan lasak'.

"bukan tidak boleh melakukannya, cuma agak terbatas. Dan saya juga tidak kata mahasiswa wanita tidak boleh melaksanakan tugasan seperti lelaki. Boleh...tapi terhad."

dgr tu.terhad.bukan tak boleh. so, maizura. you can do it! ok?!

p/s: teringat body builder pompuan. macam tu lasak ke kental? konpius.

No comments: