Thursday, November 19, 2009

empty


image cr : kimberlyster (deviantart)

tiba-tiba rasa mcm nak cari yang lain. im soo dissapointed dgn his behaviour.aku kecik ati sgt-sgt.geram sgt. tatao nak cakap ape. kosong. blank. jadi speechless. kalau ikot hati, mau je pegi kat dia pastu sepak terajang sampai mati. dulu penat ajak die tgk movie. punye lah paksa. kdg-kdg aku ikut je saja kemahuan die. bukan berkira.tapi, memahami. yeke? entah. syg punye psl lah kan?. kenape die mcmtu ek? kalau kawan, mcm kene sujud, kalau tak pun mcm nasi kangkang. kalau psl bini, mcm pandang sebelah mata. gila kecik ati. lantak lah kau. ok.enuff.

harini. pegi interview dkt bangunan msc cyberport. at last jumpe gak si ketot aryn. also si tunjang bini popeye muslimah. also sab, pekerja setia menunggu di receptionist dalam office sorang-sorang. also ahmad aspari yang masih kehulur kehilir dgn buku-buku ilmiah. ade juge amin, yang terpinga-pinga.yatt juge di level yang sama busy membuat kerja graphic. fuhh. macam2. interview 2.30, tapi lepas queue, third person masuk dlm bilik interview. interview dgn juniasia and representative from IRDA (Iskandar Regional Development Authority). bila mula interview session. dalam otak, tiba-tiba kosong. start bercakap tanpa perancangan. mula-lah berbuih-buih cakap omputeh. mata pulak leka tgk view kt tingkap yang menghadap 2nd link causeway that connect malaysia with singapore. stupid me. but lepas dalam 15 minit, habis-dah interview kene buat plak writting test. 'define success and the plan to have successful career'. haish. ape lagi. mengarut bukan-bukan sambil berfikir ala-ala Dr HM Tuah Iskandar. erk. eh, pape je la.

aritu janji nak cite psal interview yang dkt kluang tu. kt kluang tu, kilang manufacturing atap seramik. yang pastinya bukan major aku la. pegi interview dgn hazmi bebop yang lame gile tak jmpe. dah la convo pon x pegi.haish. mula-mula interview dgn process engineer, a female. she asks a lot!! mcm-mcm, but statement die tu like agak nak buat aku mcm kene kerja yang sgt-sgt kasar dan tough. dgn jwpan aku yg agak-agak meng-conviencekan die, then kene plak interview dgn boss besar from france. agak pening kepale nk paham die ckp ape. tapi, layan je. interview dgn die, mcm borak-borak kt oldtown, bergelak ketawa. lepas interview tu, die siap hantar sampai pintu. HAHA. ok.cukop.

rezeki interview. ini baru dua. sebenarnye, ada lagi interview yang terpakse let go. mcm-mcm alasan kene bagi. biarlah. kenape dimurahkan rezeki dgn interview. mungkin ade hikmahnya. kdg-kdg tahan telinga bila officemate ckp " eh, mai. brape byk interview kau ni. xde sangkut ke?" ok. yang kluang ni da sangkut, cuma aku je tak decide nak pegi ke tak. bukan apa. gaji kecik sgt. takde OT. takde elaun. mane tahan. rumah sewa lagi. transport lagi. x agak agak la. kenape aku demand gaji sgt? pk la sendiri.life expenses zaman sekarang dah meningkat. nak pegi toilet sakai pon 30 sen. beli tisu pon 30 sen. makan nasi sparuh, ayam goreng.itu pon dah 3.50. baloi ke dgn gaji kecik? lagi-lagi perempuan, extra expense needed! seriously! shopping!! HEHE sila-lah paham ok? perempuan ade 9 nafsu. *eh, ade kaitan ke?* ok, enuff.

sekarang aku nk fokus cari kerja yang bergaya dan berjaya. gaji yang best dan position yang selesa. walaupun byk interview, its OK! i'm searching for the best! no matter what they say, i'll do it! ok? yang senang, sape? aku gak kan. kawan-kawan gak best, ade la mase aku payung diorg. payung kt SS2, murni je la, ok? hihi .beli BB bold. beli kereta. bagi duet kt parents monthly or even to sisters. bayar hutang ptptn, cash! best. emm, berangan lebih ni. takpe-lah. sekarang mmg nak fokus mengejar masa depan, pasal budak songkok tinggi. entahlah. biarlah die. kalau die syg, die cari lah aku. kan? takkan perigi mencari timba? let everything go with the flow. enuff. malas nak pk psl relationship ni. penat. asyik aku je yang move. bukan berkira, tapi pk-lah sendiri.

.ok.fine.thank you.






2 comments:

nadia said...

wohoho bila kena decide utk yg kluang tu? bg aku kalau xde choice amik je la kot. then smbil tu cari2 jugak lain. atleast kau da ada experience so lg sng a cari kerja lain dgn gaji tinggi. xkn la mula2 terus nk kasik kau 5k kot? hahaha

and one more thing. dont let a guy be in your way. seriously, not worth it. kalau dah jodoh x kemana ^-^

мyΞ'™ said...

nadiam: at first pk mcm tu jugak.aku mmg nk g kluang tu, but restu parents tu penting.. my parents tak bagi.so, im soo in the middle. mmg la xde bg 5k..siot je.cesshh..

emm, okeh!