Monday, October 18, 2010

lazy monday

hari isnin.


mmg hari yang melayukan.tapi, kene buat gagah.mencari rezeki utk diri sendiri.sudah semakin besar, takkan masih mahu minta mak utk berbelanje. kan? tipu tak mintak. mintak juga bila kewangan nazak. itu je. ok.cukup.


ok, itu tak ade kaitan.pagi ni betul2 mood down-natural-heartless. melayan paper metro mmg ok gak la.tapi, ada satu part yg aku suke? entah.suke kot.




mesti ingat aku ni suka gosip artis pasal rumah tangga diorg kan? oh, tentu tidak.bukan suka gossip, tapi aku jadikan itu sume yang berlaku dlm hal rumah tangga sebagai satu rujukan, pengajaran aku utk masa depan. (advance x?..padehal tak kawin lagi..) bukan apa. memangla sudah berchenta sakan dgn BF hampir 3 tahun tapi we both rarely gaduh and timbullkan issue yang kronik. cuma merajuk 1 sejam, sejam kemudian mcm biasa. siap gelak-gelak. tapi, lately ni. issue kronik timbul. kali ni hal melibatkan keluarga. part ni lemah, nk dpt restu suma bagai la.bila ada kejadian merajuk, xpernah la nk nangis. kali ni mmg betul2 lemah.menangis juga.dem!


entah.sayang sgt.bila ada org cakap bercinta 5 tahun pon boleh clash, last-last kawin dgn org lain. tapi, itu org lain.ok. org lain. bukan aku. x sanggup. semalam, cerita dgn BF. trus nangis. tak mampu nk cerita lagi. tatau nk solvekan issue ni mcm mana. aku dan dia. aku pun ada part that need to change, he also. tapi, we both still babies. like he said, what mum said is right and anggap yang berlaku itu semua satu dugaan. baiklah BF. tapi, paling touching bila dia cakap. kalau kita lagi sedey, orang yang kat luar dgn mcm-mcm dugaan itu lagi sedey dan masalah. betul tu. itu yg tertarik dgn artikel dr metro ni.


biarlah.Jodoh itu Tuhan yang tentukan. Sebagai Hamba-Nya, hanya mampu berdoa je. Amin.


"Mungkin juga sesuatu yang pahit itu akhirnya menjadi manis apabila kita sabar dan reda dengan dugaan dan ujian Allah s.w.t. Paling penting, hargailah pasangan ketika masih dalam ikatan perkahwinan dan janganlah cuba bermain dengan api kerana dugaan yang menanti di luar sana sememangnya besar."


p/s: i love u too much.
p/s ( 2) : happy birthday nadiawani...



3 comments:

ZoOLhEaLmE said...

saba kak mai .. sume tu dugaan .. i always support u .. pape text ea .. n e ways .. bday juge .. nk dkat gk kan .. hehe

мyΞ'™ said...

zul: dedek. aku msg apsal ko x reply? ceh.. ok ok. do pray for me! :D

ZoOLhEaLmE said...

actually, dh smggu aku xtopup .. tu yg reply tu .. ksian ko dlm bus xde smbg .. sorry .. hehe ^_^