Friday, October 1, 2010

permulaan yang kejam

mean beginning


kejam.mula bulan 10 je sungguh kejam.1 oktober kejam.boleh x jadi 1 kejam 2010.haha.sadis.masuk keje tepat 8.30 pagi baru smpai. padan muka. melengahkan masa lagi sape suruh. letak je bontot kt kerusi, terus ada issue.keras atas kerusi smpai tghari. mmg hardcore.aku tahan smpai tengahari baru lepas. mmg mengancam. issue penting dah start. whole branch offline.mmg cari nahas.kepala ni ilmu tak cukup.semua main tolak sana sini.last-last nasib service engineer terbaiK ada. sumpah. die sgt terer. kalau dia takde, tatau la apa jadi.aku blur gila.dalam conference call aku blur. isu yg tak tahu menahu, tiba-tiba kene tembak.angin pon ada gak. tapi, layan je. KERJA yo. ikhlas. walaupun boss tak mempercayai kredibiliti aku, tapi akhirnya berjaya juga setelah 5 jam menyelesaikan dr semua pihak. walaupun hanya derma telinga dalam conference call, tapi semua line back to normal.mencabar betul. serius. sbb cuba bayangkan, whole branch offline. kita as custmer tgh line up ke kaunter atau ke ATM/CDM, tapi semua line tak leh guna.padehal kita tgh rushing nak masuk duet la.cash cheque lah.nak buka akaun la. bengang x? ok. mcm tu la perasaan kene ada bila troubleshooting. sbb aku pernah kene mcm tu. dem.


kesian bulan 10.awal-awal dah buat hal. banyak bende baik yang berlaku hampir 20 tahun lepas dan 50 tahun lepas.10 Oktober ni 58 tahun lepas, ibuku lahir. 14.10.2008 pulak, si kembar Jaja & wawa lahir. 20 oktober, 26 tahun lepas abg iparku lahir. 22 oktober lepas, aku lahir tengah malam. ishk.patutla gelap je kulit compare dgn akak aku.sedih betul.

harap kekejaman dan cabaran permulaan bulan 10 ni tak melarat. harap begitu. kalau ada anggap satu ujian dan Yang Maha Esa. insyaÁllah.


p/s: BF da ada di johor.semalam dia lalu KL. hampir dekat dah ni. oh,sy rindu kamu. :)




1 comment:

ZoOLhEaLmE said...

mai ... u save da world !!! superb bebeh!! keep it up ^_^