Tuesday, October 12, 2010

stomach muscle cramp

jangan ingat aku nk bercerita tentang kesihatan.aku bukan doktor.cuma apa yang diisukan ialah yg terjadi pd aku.
bila semua cakap stomach muscle cramp.mesti ingat menstrual. salah! aku x sampai masa lagi. mungkin dalam dua tiga hari ni. tapi, apa yg berlaku bukan sebab aku dah nak period or what. aku tak pasti.lepas jumpa doktor semalam. banyak kemungkinan berlaku.
1. "awak nak diet eh?" ini yang doc cakap.nampak sangat aku ni chubby dan chomel * tak nak cakap gemok.* so,die suspect aku nk diet dan makan tak teratur. so, die suggest to take all the meals in small quantity and NO ESCAPE MEALS! ok. baik doc.
2. "awk pegi exercise ke lately ni?" selama ni exercise tak pernah pulak jadi mcm ni.pelik juga.ni 1st time cramp.
3. "awak ni cirit-birit ke? ada salah makan x? " tak pasti la doc. on saturday ok je.but when comes to sunday dan suffering but still boleh jalan-jalan smpai ke kajang dan putrajaya. siap pegi kenduri kahwin lagi.nice. makanan kat situ? mungkin kut.
4. "awk ni stress ke?" mungkin lah. stress.doc ckp more stress, more acidic will be released.so, akan cramp.so, boss. jangan buat saya stress, nnt saya akan cramp lagi.doc cakap kene rilek, tenang. as Islam, banyakkan solat sunat. baca Al-Quran. insyaállah akan tenang.

masalah ni berlarutan sampai sekarang.sekarang aku di office dgn mencengkung kan badan, sbb sakit perut sbb cramp. nampak mcm tak ada apa-apa, tapi actually sgt sakit. makanan hanyalah bubur nasi, telur dan kicap. roti. susu. milo. setakat ini itu je la. tak mampu nk masuk solid food, padehal bila lalu Mcd, mamak. dah terliur-liur dan membuak-buak nafsu makan. nak buat camane,perut still tak stabil. Tsk. mmg sadis. sudah jam 5. lagi setengah jam mau pulang. kejadian stomach cramp ni bukan dia sorg je yang highlight harini, pagi -pagi start 1 pagi hingga 6 pagi aku terbangun. asthma aku datang balik. mmg seksa. nak tido tak boleh. tak tentu arah. dgn bibik yang bangun setiap masa, bukak lampu dan check jam atas kepala aku.mmg rimas. adoi bibik, kan boleh check jam dalam handphone. hangin gila. mmg tak puas tido arini. masa semua sakan lunch, bantai tido atas meja. nasib tak berdengkur. heh.
sudah 5.41 ptg.tapi masih di sini.tinggal lagi satu keje lepas tu cabut.perut dah tak boleh tahan. bukan nak berak atau cirit cuma nk rilek-kan perut. dun stress mai. :)
p/s: my dear BF. kalau-lah sakit ni boleh kongsi kan?. thanks teman malam tad.43

No comments: