Friday, March 6, 2009

good morning

"Welcome every morning with a smile. Look on the new day as another special gift from your Creator, Allah s.w.t, another golden opportunity to complete what you were unable to finish yesterday. Be a self-starter. Let your first hour set the theme of success and positve action that is certain to echo through your entire day. Today will never happen again. Don't waste it with a false start or no start at all. You were not born to fail."
*******

pagi yang indah.

Alhamdulilah.akhirnya.aku bgn juga awl pagi.setelah sekian lama pagiku dimulakan dgn jam 8 atau 9. bgn lmbat mmg xmasuk rezeki betul.maka, aku bertekad nk bgn awal. se-awal jam 5 pagi.itu matlamat aku.walaupun, harini meleset. jam 6.45 bru ku sedar. itu pun selepas 'clock-timer'ku telefon. thanx to you. You know who you are. :) ok. satu hari aku akn story psl die ni. ok, xboleh lebih2. :P

pagi-pagi ni.mcm2 dalam otak aku.sgt banyak dan berselirat.

aku tak tau knape aku mesti teringat tujuan baik kwn2 ku yang mahu jadi seorang pendidik. bukan aku tamau jadi seorang pendidik. ayah, mak dan kakak ku semua seorang cikgu. niat itu mmg ada, tap selepas aku perhatikan org sekeliling-ku yg seorang pendidik. sejak kebelakangan ni, cikgu diserang dgn simbah asid dan kereta hampir dibakar. ke'tensen'an akak aku mejaga kelas pemulihan. kesibukkan ibuku seorang guru sekolah menengah. ah, semuanya yang negative. maka, niat tu aku lepas kan.aku padam habis-habisan dari otak dan hati. aku buang jauh2 niat tu. mungkin satu hari nanti, kalau-kalau aku puas tanam anggur, pendidik tu jugalah yang aku cari nantik dan harap2 terbuka pintu hati utk jadi seorang pendidik.mungkin-lah.

oh, pagi. berikanlah aku ruang.

sibukkah aku? ya,mmg aku sibuk. bukan apa. final-year project thesis aku pon terkapai-kapai lagi ni. akhir bulan ni dah kene submit. tambah lagi project welding, aku buat part discussion dan hantar bulan ni. haishh. *mengeluh*. satu lagi kerja tambahan. aku kene buat multimedia utk prom nite akhir bulan ni. keje yg ni tak susah, tap leceh. aku dah pnah buat dulu smpai hancus laptop aku. rs serik sgt.tap, nk buat mcm-mane. tanggungjwab part ni, aku yg dpt. ter-pakse la. kalau aku kejam, mgu prom nite tu aku balik.buat-buta tatau. konon2 ade emergency. tinggalkan prom-nite tanpa multimedia. *mesti tak best* tap, aku bukan kejam. serious. *kalau korg ckp aku kejam, korg mmg jahat*

oh, pagi. bolehkan sampaikan salamku rinduku kepada kedua ibu bapaku..?

sumpah.aku homesick.aku rindu mak ayah. kakak- kakak aku. ceh, padehal ade 2 org je. semua kwn2 dah balik kampung.cuma aku je yg belum sampai ke halaman rumah. oh, jauhnya johor. nun diselatan. serba-salah nk balik. kerja byk tak siap lagi. kalau balik rumah, bukan boleh sehari dua. mesti seminggu, tak pun lebih siket. baru puas. al=kisah, bukan tak nak balik. fulus tgh terhad. mcm2 aku nk guna. satu lagi, kakak ku yg sedikit kejam, mmg tak bagi aku balik. *sedey* tap, aku tak kesah sgt. lepas aku grade konpem aku bosan duk rumah smpai muntah. seriously.

pagi-pagi dgr lagu nasyid -saujana.

saje tulis kumpulan saujana. kan tgh HOT psl sorang anggota saujana. muke ensem2 tibe jadi lembut. pastu ade hati masuk audition OIAM *one in a million*. siap rambut rebonding. rambut karat. muke make-up. suara lembut habis. tau lagu pe die nyanyi? alicia keys ok? *amik kau* aku tak amik port sgt gossip2 artis ni. ape yg diorg dpt konon-konon carik rezeki halal, padehal tu semua haram. halal ke kau jual suara kau, gamba tubuh badan kau yg seksi dan montok tu..korang ckp tu halal? aku bukan hebat sgt psl agama ni, tap alhamdulilah aku tahu la mane yang baik dan buruk kdg2 sedikit terpesong *astaga*

oh, pagi.sampaikan la rindu-ku kepada separuh hati-ku di batu pahat.

aku rase terlalu direct feeling aku tulis atas ni. takpelah. aku jujur.ya, separuh hati-ku di batu pahat. sedang bertungkus lumus dgn kerja barunya.Alhamdulilah. walaupun, aku semakin ditinggalkan sebab kesibukkan dia. aku paham dgn dia. kerja die. cara hidup dia. aku sgt memahami *walaupun kdg2 emosi* oh,b-s-t *budak songkok tinggi* "i miss you too much even it cud make me hurt. ouch."

"If I had a single flower for every time I think about you, I could walk forever in my garden. "

*******

oh, pagi.bagilah ku cahaya, peluang dan keberkatan.

mye :)

4 comments:

Kapten Luffy said...

yeah... mari kita dalam MODE jiwa2 di hari jumaat.... hehehe

alida said...

angau!

мyΞ'™ said...

monkey d luffy: jummat kene muhasabh diri sket..cewah

alida:aku tak angau...serius!

alida said...

ceh..tiap mase tringt..
x ke angau nm dia?