Friday, January 14, 2011

punca kelopak mata berkedip dan harapan bonus tahun ni tipis.

dalam kemelut dgn case yang bertimbun-timbun, aku still sempat nk update blog.bukan apa.sekadar meluahkan perasaan.bukan luahan tak puas hati, cuma luahan hati. eh, same ke tak? homaigod mai!!! same la kut. kan?ok, wutever.

harini jumaat, tapi gaya macam hari isnin.bukan gaya berpakaian cuma gaya kerja. byk gila workload. tapi, as usual biasa la. 1st day work n last day work of the week mmg akan berlaku kejadian mcm ni. bila case-case kerja jadi mengarut dan merepek. itu lah yang down, itu la intermittent itulah yang kita nmpak up, dia ckp x up. tah pape. mmg mengarut kalau kerja network ni. sumpah kene bayang bende maya. (kodi cakap maya) ..paham x kalo aku ckp kodi? x paham? pegi cari mana-mana budak STF dalam blog list aku, then tanye. Ah, macam korang rajin? kodi tu ape? tah. aku pon tatau. biarkan..

dua 3 hari ni aku diagnos dgn satu sakit. kelopak mata kiri berkelip yang dasat. nampak remeh kan? tapi, kesannya memang kritikal.

sangat kritikal bila result is the is the death of Hj.Yaakob, father of my bestest neighbour ever. Arwah was Pengarah PPD Kota Tinggi masa aku skolah rendah, and the stay next to our door. (means rumah sebelah la). we r super closed! from me, is with his youngest son, Hazri. mandi sama.bogel sama.main sama-sama. ( jgn bayang bukan-bukan, masa kecik aku kecik dan genit.. kalau dgn laki xbyk beza, cuma diorg ada burung je.HAHA) ok.cukup. bila pagi-pagi, terus pegi rumah diorg makan, tido, bergurau senda mcam tak sedar itu rumah orang. sampaikan dinding divider for our home pon da xde. we sharing everything! and we r super duper closed. seriously. i miss them. and for Hazri, he in KLMU KL continue degree. Oh, sudah jadi budak besar dan hensem yang pasti. hensem weyh! ok, back to the current story. Hj.Yaakob, wife (Makcik Timah) and daugther (ifa izwa) is back from Forum Perdana to home. Unfortunately they crush into accident. Hj.Yaakob is official meninggal this morning, meanwhile Makcik Timah patah kaki and IFa is in ICU. Lets pray for them. memang sedih. super sedih. daddy and mum is otw to their place, Rasah Kemenyan Seremban 2, N9. hati ni nak pegi. dapat call pagi-pagi, hati ni ralat sbb memang nak pegi. sumpah! tapi, memikirkan issue lain jadi serabut..apa issue tu? jom cekidaut! ( check it out) LOL

malam tad memang spoiled, tido dgn baju kerja smpai 5 pagi. berpinar-pinar kepala bangun.pegi kerja dengan harapan semuanya ok, tapi dengan satu panggilan mengubah segalanya. panggilan apa? panggilan ilahi seorang hamba Allah ( refer atas, aku mls nk pisang berbuah dua kali atau aku mls nk cerita lagi.. ) ok, peribahasa tak masuk langsung! mcm ci***! HAHAH. ok, arini kerja aku mcm sux. beremail dgn sorang otai meluahkan perasaan. betul dan benar apa dia cakap. yang aku mampu is berdoa pada Tuhan dan redha dengan ketentuan Tuhan. sedihkan. walaupun usaha kita sebesar gajah pon, tap si cokan boleh buat aku mcm tu. sampai hati. cokan tu bukan shah rukh khan ok? hanyalah sorang jendul.keh keh. kau kalau nk mengutuk dia, boleh jadi satu novel. serious weyh! ok, cukup bab mengutuk. buat sakit hati je. bila nampak nama dia pon da cukup menyampah. (bak kata otai) aku tak tau nak buat apa, bila aku tnya Wan Amal selaku adviser dia ckp escalate to HR atas apa yang dia buat ke kita ( means tu saya la.) sbb bukan saya je mangsa, ramai lagi. tapi, yang lain rela berdiam diri. sedih kan. tapi, apa yang berlaku dan apa yang dia buat aku bermakna harapan utk bonus tahun ni memang tipis la.

dua masalah besar. besar lah pada aku. kematian manusia yang aku rapat dan kekejaman seorang jendul. HAHA (gelak utk jendul je)

banyak nak cita masalah harini ni.(asyek problem je. bila n settle ni.. nak buat cmne dugaan dan halangan yang berlaku tanda Tuhan sayang kt aku.dia concern..)kan? cerita lain, next entry.aku jadi terbantut bila sendiri mention jendul. HAHA. ok.cukup. HAHAHA. HAHAH.gelak lagi. (saje nk sedapkan hati dgn gelak.. ) ok, mari gelak. hilang masalah.

farewell.bai.

pies: BF terchenta sedang sakit di Pulau Pinang. Pls come back to Johor. I miss u too much. i jaga u eh nanti BF. love u..

No comments: