Tuesday, November 18, 2008

kristal kuasa dan kebodohan aku



Topik 1:

Kristal kuasa?

Yeaaaayy.. paper non-destructive testing dah abes, walhal aku ade lagi satu paper jumaat ni iaitu engineering alloy. kamu tahu?? terase sengal knape aku leh nak happy..konon nak follow student construction yang da abes paper la..cisss wutever pon, thats not the point here. its all about my powerful crytsal. bukan crystal dalam piezoelectric yang diaplikasikan di dalam non-destructive testing di dalam topic ultrasonic testing atau ujian bunyi-ultra (betul ke..?) wutever la..

***

Gelang kristal yang aku sayang aku dapat dari mak cik ogy aku (bukan ogy ahmad daud atau selebriti..). Die mmg seorang yang makcik aku yang semangat dlm percaye bende2 yang memule aku ingat mcm khurafat tapi lame2 aku pujuk diri sendiri utk buat mcm xde perasaan either aku percaye aku tak percaye, aku buat je la. Kristal tu mmg simple tap sangat la expensive (tanpa niat apa2..seriously).

info :

  • Apsal aku panggil kristal kusa?? Sbb die aaa..tatau tah, sukeati aku la. :P
  • Gelang kristal yang mak cik aku bagi ni mcm lebih kurang sebagai pelindung diri sndrik/bagi 'ong'/etc
  • Sebab tu aku sgt syg gelang ni sbb aku tak reti 'tae-kwon-do'. aku xde kuasa mcm Peter Petrelli/Hiro Nakamura.
Balik dari exam, aku terus masuk bilik and tukar semua pakaianku. Mmg habit aku, pakaian keluar rumah aku tidak samakan dgn pakaian di dalam rumah.. paham x? xpelah.. Tap, yang penting aku akan tanggal jam n gelang aku.. Tak tau la knape malang sgt aritu, bukak gelang je terus putus.. AAaaaaaahh. (jerit sekuat ati..) Aku kaget. Numb.



(keadaan gelang ku lepas terburai..sob3x)


"Alamak, gelang feveret niii..." aku mengeluh.

Pantas aku terus terbongkok/melutut/terbaring carik semua kristal2 yang bersepah diatas lantai bilik aku. Dah la tikar getah bilik warna merahh + corak2 yang 'old-skool'. Mmg susah nak carik.. Tambah aku specky, lagilah susah. Tap, aku usahakan diri cari semua kristal aku. Lepas setengah jam tah aku pon tak ingat, aku kira2 dptlah semua kristal tu. Alhamdulillah..


***

Pikir punye pikir mcmmane nk betulkan kristal ni. Idea2 yang spontaneous listed below;

  • Mane nak carik tali so, bleh pakai mcm biase..
  • Kalu pakai benang, mne leh pakai..budus
  • sape nk pegi kedai belikan tali at time2 cm ni..ishk

Aku pon amik tali yang previously gune nk gathered sume kristal ni, pastu aku susun n masukkan semule kristal tu ikut kesukaan aku..heh.. Aku pon ikat semule tali tu..

"ishk, kalo ikat saje mcm ni mau putus balik gelang ni..ni kne letak sumthing bagi strong bonding.."

Aku pon melilau carik pebende yang bleh gune. Haaa, aku nampak gam gajah!!. Seronok! aku pon letak gam tu kat center tali yang aku ikat tadi. Hooray! Aku suke.Aku bahagia.Aku happy. Gelang aku bleh pakai semule.. Tibe2

Topik 2:
Kebodohan aku..

Kegembiraan aku hanya sementara.. (pergh..skema..) Ok.fine. aku happy kejap je. Tali yang sambung tadi tibe2 melting at room temperature. (seriously..suhu bilik.) Buduh. buduh. buduh.. Aku rase sangat la buduh. Fakta ;

  • Gam gajah kan 'panas' dr segi chemical composition.
  • Tali yang aku pakai tadi, tali tangsi.
  • So, ade chemical reaction yang occur between both matter.
Aku kalut tanggalkan kristal yang dekat kat tempat aku lekat gune gam gajah tadi.. Alamak, tali tadi da keras dlm kristal.. Haish, buduh btul la. Nasib kristal yang gune as divider for main kristal yang kene, if yang main crystal. Rugi laa. Aku amik jarum peniti korek/cucuk dlm crystal hole (tak nak tulis dlm BM, sbb nntik korang pk bukan2..lagi2 yanti..)tadi dengan harapan 'tali' tadi leh kuar. So, aku leh still masukkan tali lain dan bleh pakai mcm biase.. Agak2 da 10 minit, siket-siket tali tadi kluar. Tapi,aku tak puas ati sbb die tak kuar sume. So, aku amik jarum tadi aku masukkan aku ketuk2 gune blakang stapler sebab tak puas ati...

Ketuk punye ketuk tibe2 craaackk.. (bunyi crack..) Kristal aku pecah tiga.
Bodohnye aku.







mye :)

No comments: