Wednesday, August 29, 2012

Pretend


Pretender
yes. Maybe I am.
I just trying hard to hide my pain with my happy faces and trying to getting deeper in Islam.


Abaikan hidung merah.
Lepas nangis.

Being alone in someone office sometimes can makes me nuts. Seriously. Tapi, ditemani dengan MP3. Bacaan dan ilmiah dalam internet. Alhamdulillah, ada pengisian. Ok. Back to the topic. Pretend? Yes,I am. Semua simpan dalam hati. Saya dah tekad saya nak berubah tapi saya tahu Tuhan takkan bagi senang wenang untuk berubah, Dia akan bagi kita ujian satu persatu. Saya mengaku, saya hidup nak senang je tapi sekarang semua dah lain. Saya kene susah. Kene belajar dari bawah. Kene mula dari bawah. Saya sedang cuba. Sokongan? Paling penting diri sendiri. Ulang kali cakap, "Hati kene kental". Ya, Benar! Saya diuji dengan macam-macam jenis perkara. Dari segi fizikal atau dari segi Psikologi. Serius. Saya simpan dalam hati. Saya adu pada Tuhan. Saya cuba untuk melakukan sesuatu yang saya dapat petunjuk dari Allah s.w.t. Saya lakukan semua bukan ikut nafsu atau emosi. Saya dah usaha. Saya dah solat. Say berdoa. Saya harap petunjuk ini akan bawa saya  ke Jannah.


Selangkah ke alam itu, saya sudah lepas. Beberapa langkah saya perlu hadapi. Ini masanya. InsyaAllah..Perkara baik insyaAllah Tuhan akan bantu. Murahkan rezeki ku. Permudahkan urusan kami.  InsyaAllah. Jangan henti usaha, doa dan tawakal. Memang nampak mudah tapi sebenarnya kita ni yang malas. Saya mengaku, kalau saya lalai mmg saya lupa. Bila dah tergadai baru nak beringat. Astaga. Perkara yang lepas jangan diungkit, jadikan pengajaran. Jangan pandang ke belakang, hidup ni ke hadapan. Terus maju ke masa depan. Kene ada pendirian. Apa yang kita nak buat. Apa misi kita. Doa banyak-banyak. Jangan doa yang tidak elok, sebab semua tu point kat kita balik satu hari nanti. Nampak remeh, tapi kita tatau apa yang jadi masa depan. Apa yang Allah tulis untuk kita.

Mawar Khayalan.

Sebenarnya kesedihan dalam hati ni lagi banyak dari kegembiraan. Entah la. Saya bersyukur dengan kehidupan sekarang. Abaikan sedih. Hidup perlu dinikmati. Yang penting jangan lari dari syariat Islam. Ingat. Saya syukur ditemukan dengan dia. Adakah dia Jodoh saya? InsyaAllah... Amin..Dia, mengajar saya erti kehidupan yang mula dari bawah. Kesusahan. Rezeki. Agama. Saya belajar dari dia. Saya tak kisah hidup susah asalkan saya pegang dengan agama. Biar saya menangis. Saya pernah silap satu masa dulu. Biarkan saya menangis sebab saya nak berubah.

Doakan saya. Amin ya rabbal alamin.



p/s: Semoga urusan dipermudahkan.



No comments: