Tuesday, April 27, 2010

mimpi

hampir mati dibunuh


hampir-hampir mati secara maya sebab dibunuh oleh jiran yang terlalu benci dgn aku. ni bukan realiti. tapi, cuma mimpi. minggu lepas, minggu yang mencabar. macam-macam jadi. akibat terlalu rasa beban dan tekanan, at last datang sakit yang terlalu dalam menusuk jiwa. jarang nk rasa tekanan mcm ni, bukan dgn kerja tapi dgn emm..paham2 la. kerja dgn orang. mcm ni la.. tekanan jiwa buat aku at last terbongkang tido waktu kerja dgn inhaler dan pil-pil di tepi katil. berpuluh2 kali pam dgn inhaler. rs sakit sgn dada ni. Tsk. bila malam, sbb asyik memikir. at last mimpi yang mengarut. dalam mimpi, masa tu pura-pura tido. tiba-tiba, ade jiran rumah tepi benci sgt dgn aku n adik (dlm mimpi saje.) pastu, ms tgh tertiarap tido. die datang tepi, smbil nk hayun parang. masa tu, terus jerit. in realiti pon jerit, smpai bibik pon rsnye tersedar aku ngigau. bgn2, terus amik air smbahyang dan akhirnya sakit datang kembali. entahlah. bila kerja mcm ni, tekanan itu mmg wajib. cuma tahan atau tak tahan je.emmmm

tekanan dan beban bila bekerja dgn org. nk lyan mcm-macam kerenah. bila die kene marah dgn customer, die pass kemarahan tu kt assistant die. mcm tu la lumrah hidup. bukan nk menghargai diri ni yang kene duduk dgn customer, tahan telinga je bila mcm-mcm kena and berpura-pura hati kering padehal aku ni sgtlah sensitip. Tsk. hidup.hidup. lepas meluahkan perasaan smbil meleleh air mata dgn hana dan baby. rs lega sket. harry ckp itu mainan syaitan, mmg la mimpi mainan syaitan. tapi,mungkin terlalu taksub dgn kerja.jadi mcm ni kot.

kerja.kerja.kena kerja la..mcm mane nk hidup kalau tak kerja?


p/s:sape volunteer nk byrkan ptptn aku?

2 comments:

erinazrina said...

sabar mye sabar
chill2 wat kerja tuh,
:) :)

ZoOLhEaLmE said...

sob2 .. buat bnde tu cm motivated diri u utk trus maju .. prove kt bos yg kite lg bgus dr die .. huhu