Monday, April 5, 2010

Entri tertunda : 16 Mac : Alone

sakit kepala.migrain ke?
entah.mcm-mcm dalam otak ni.kerja yang aku pon tak sure ape aku buat.network? field yang sgt jauh dgn apa yg aku study.mula-mula, gagah lagi. pastu hampir give up. tapi, lepas muhasabah diri. at last i'm back to the place.i guess. sedang configure minded ni supaya blaja psl network. buat masa ni, diísolatedkan dgn team members buat mcm i'm soo lost dgn keja yg aku buat. pastu bila k.zu pegi induction sbulan, lagi la lost.
sume psl lost.alone.empty. ada dlm otak ni. but, thnx God that team mmber slalu ckp, "sbar mai, kitorang ada kt sini. apa2 hal bgtau la.". statement tu buat aku lega. bukan apa. i'm too newbie and suddenly kne stay isolated kt customer. also boss slalu ckp keep email and asking of anything to team mmbers and think if can't do it and already at wits end, escalate to him. masalahnye, aku x reti nk escalate. prefer buat dr awal smpai siap. tapi, tu la mcm-mcm kene. marah sane-sini. smpai nk cc ke boss. buat aku mcm sucks gila. rasa mcm nk email satu department yang "hello everyone, i'm new here. pls guide me." so, xde la email nk emo2 and phone call yg tak tentu pasal aku dpt kan? haih. tapi, sebenarnye apa yang berlaku tu sume satu pengajaran. kalao kita tak kne marah, kita tak blaja. kalau kita tak buat salah, kita takkan blaja. kan? so,memang kne berfikiran positive and optimis dgn apa yang berlaku. jgn sesekali anggap bende yang kecik tu satu perkara negatif. ok. itulah yang aku sdg menharungi dlm jiwa and diri ni. sumpah seksa. tapi, nk buat cmne. i have to.
hari-hari berlalu mcm kosong. rs lega bila dah 5.30. rs lega bila dah xde pape dlm basket kerja. kosong. tapi, rs x puas bila apa yang kita buat tu kita tak nikmati. kita tak hayati. kita tak ada passion utk kerja.entahlah.mengadap desktop ni lagi la, berpinar mata.

ya, Allah..berilah petunjuk kepada hamba-Mu ini. berilah ketenangan dan permudahkan urusan hamba-Mu ini ya Allah. Amin


No comments: