Monday, April 5, 2010

Entri tertunda : 19 Mac : Work

berurusan dgn orang yang tak tahu ape itu erti budi dan hanya tukar baju kerja 2 kali seminggu dan seluar kerja utk seminggu dan pegi kerja jalan kaki dan tidak reti bawa kereta walaupun umor dah tua dasat.

mungkin pemahaman kami berbeza.mmg patut berbeza. entah kenapa. dulu aku ok dgn dia. jenis layan je ape die suh, ye la jage reputasi and performance kan? tapi, lepas dah masuk bulan ke 4. aku rs aku patut bersuara sekali-sekala kan? takkan jadi tunggul kayu je.

tapi, kdg-kdg berpada-pada bila nk bersuara. ade step. jgn main tembak, kang jadi lain.entah. hanya die je yang betul dan sentiasa fikir yang manusia ini PERFECT. kalao perfect ni, robot. kan? kita ni cuma manusia biasa.ada kelemahan dan kekurangan.Tuhan berikan kita kekurangan itu sebagai hikmat supaya kita lebih menghargai dgn apa yang kita ada. Tuhan suruh kita bersyukur dgn nikmat di dunia. kalao kita terlalu sempurna, apa guna hidup? betul x? fikirlah wahai encik bertopi di dalam office. saya hanya manusia biasa yang bercermin mata yang bakal bertambah power sebab mengikutkan kata kamu dan menghadap skrin komputer ini terlalu lama dan akhirnya migrain di hujung hari.

tlg la fikir.

p/s: mungkin lepas bukak topi, baru kau paham perasaan manusia kot. dalam topi, paham perasaan robot. kan? kan?


No comments: