Tuesday, December 14, 2010

hal november

fuh, da masuk disember dah.bulan 12. the end of the year.blog pon kosong je. bukan malas, cuma busy dgn kesibukan duniawi. al-maklumlah, kerja. layankan aje. tak sempat nk blogging sana-sini.


cerita bulan lepas.perlu x? perlu kut. sekadar meluahkan perasaan di hati, kalau dipendam nanti jadi busuk.


cerita hal luar dari kerja.


mula cerita dengan kaki yang sakit, selesai x-ray. memang dislocate. patutlah kembung je little toe tu. pasal little toe, bantai MC 2 hari. mmg menusuk hati utk rehat-rehat.bila MC lama, mmg konpem balik hometown la. balik sana dgn harapan dapat claim birthday present, yes! dapat gak. tenkiu for the bag! haha.padehal paksa suh beli. nasib bag utk kerja je. hahaha. mcm oldies, tapi OK la. then, goes to Aidiladha on 17 Nov. balik Bandar Putra Mahkota,Bangi. ( bangi ke?) biarkan. melepak-lepak di rumah sepupuku dgn budak kecik. The twins went to daddy's side at Selayang. that weekends, going back johor lagi! for my Sister wedding at Segamat pulak. kawin lagi. aku pulak jadi frontline kene pegang bunga paha. sedondon kaler dgn bunga. mcm macam dem. tapi, layankan aje. actually masa wedding, xde arah tujuan. hati sekadar nak pegi cukupkan syarat. hmm, entah la. bila pk balik.. bila lagi turn aku? mmg lmbat lagi kut. bila excited nak kawin, si-dia tak layan. kali ni kalau dia excited, aku malas nk layan. hahah. lepas segamat, pegi KL.melepak-lepak di rumah mak long.next weekends tu pulak, anak buah aku kawin. ulang, anak buah. actually,aku dah ada cucu sedara siap! LOL mmg menusuk hati semakin tua.pening aku. wedding Nadia & Faliq. insyaállah nnti attach gmbar hasil exploitasi camera abg ipar yg seronok. HAHA. mmg terbaek. theh, early dec family comes to KL. actually attend wedding Nadia & Faliq, for Faliq side at Shah ALam. but, as unable to attend the wedding. just attend housewarming at Cahaya Spk, Shah ALam. the house is superb lawa. sgt kagum sampai tak sempat nk snap gambar. then, tempat wajib IKEA!! 1st trip, pegi dgn little twins and then second time just family. Then, baru rasa lega dapat focus on shopping. hehe. my family just love IKEA. wee! me too!!! my sister sarah dekat USM, Penang for examination! kesian Fendi a.k.a abg ipar keseorangan. ishk.ishk :)


cerita hal kerja dan sewaktu dengannya.


tak nafikan. kerja lately ni macam haram. buat kerja macam nk tak nak je. entah la. apsal.takde focus.asyik distract aje. aku pon tak paham.bukan tak paham dgn kerja, tapi tak paham kenape aku tak mampu nk focus. kehadiran 'orang' yang buat aku tak mmpu nk focus kerja, asyik nk focus 'dia'aje. ingat aku bini die ke? LOL. kerja macam melepaskan batuk di tangga. bukan hati ni tak nak buat, mmg nk buat. tapi, sebabkan jaga hati 'org' tu. smpai kerja kita terjejas. datang kerja pon macam xdtg. tiba-tiba MC. tiba-tiba EL. tiba-tiba half day. banyak chantik! kdg-kdg dapat rasa, officemate macam hangin. tapi, mintak maaf sgt! saya tak bermaksud nk buat kerja macam sampah.. tapi, keadaan tak mengizinkan. keadaan yang memaksa. lepas kejadian ini dah selesai, nak focus kerja. nak buat all out! my promise! sakit hati sangat dgn 'org' tu, tapi hati ni sayang juga.bukan sayang lebih-lebih, anggap macam teman tapi mesra je. 'org' tu hak milik org lain, dan tak sanggup nk kacau. benci tapi sayang. entahla. hati ni milik orang lain. tapi, tatau kenapa jadi begini. statement macam perempuan jahat? entah. bila kita dalam keadaan n situasi macam ni, then u'll know how i feel.u just have someone that closest and care to u when our loved ones is sooo far away from us, but u know that someone is belong to someone else. argh! u just cannot avoid from everything! harini, berusaha utk stabilkan keadaan kerja, rumah dan kerohanian agama. ya Allah, berikanlah hamba-Mu ini petunjuk ke jalan yang benar! kuatkanlah hatiku dan imanku. Amin!

bulan disember, last month of contract staff. jangan ingat aku permanent lagi. contract setahun. entah bulan ni ape cerita. sambung contract atau permanent. eventho, bos propose to be permanent tapi, aku masih tak berharap sangat sebab all ppl here know that company is freezing of everything. leasing staff, contract staff. semua jadi mangsa. haish. berdoa je la dgn nasib. insyaÁllah ada lah nanti rezeki. Amin.

p/s: back to the roots, i still in love with KAMJ.


No comments: