Monday, August 30, 2010

happy merdeka day



aku nak wish awal-awal.

awal sehari je. bukan ape. esok tak sempat nk wish. masuk keje balik rabu, dah 1 September. semua sebab broadband aku yang pending bill. bila lah aku nk pegi center, xmau kluar bil. sbb nanti keje bill charge (sbb guna kertas pon kene charge.dem). bil da dekat 2ratus, x worth it langsung. bukan pakai slalu pon. tensen. mcm-mcm nak bayar. nak bayar tu la, ini la. mcm2. padehal bukan ade komitmen pon. cuma bayaran yang kecil-kecil tu banyak. ok.banyak.

so, in advance


happy merdeka day to all malaysian.
1 Malaysia yáll


merdeka bukan sahaja dr segi negara yang bebas dijajah. tapi, pengertian merdeka itu terlalu dalam dan pelbagai .merdeka dr segi emosi. merdeka dari segi fizikal. merdeka politik. merdeka otak.mcm-mcm lagi la merdeka. kalau masa belajar, merdeka lepas exam. itu penting. kalau masa kerja, bila satu projek selesai.. itu pon merdeka. kalau masa bercinta, seksa dgn bf/gf. bila da clash. itu kira merdeka la. kalau yang baru kawin, lepas tanggungjawab parent, itu pun kira merdeka. aku rasa la. tapi, merdeka ini semua ikut pengertian masing-masing.

merdeka utk aku?


aku xmerdeka lagi. hutang tak abis bayar lagi. mmg tak boleh merdeka. sgt x boleh merdeka!


masa baru balik dr bandung. penuh trolly. mcm mana nk merdeka?


p/s: hari ni kene prank dgn budak opis. mcm haram. nasib puasa, kalu tak dah kene maki dgn aku.


No comments: