Friday, July 24, 2009

the best thing


orange.biru.purple.hijau. kaler bangunan tempat aku training skang. rase mcm kindergarden. padehal tu warna rasmi IRDA. iskandar regional developement authorities. the real thing is now we are not kids. we are train to be CEO. wah wah.tinggi harapan betul. takde ape nk bising pon sebenarnye. waktu nk berblog pon da terhad. ptg2 begini sepatutnya lagi nikmat kalau tido. tap, sebab ade komitmen lain. kene la korbankan masa. waktu tido semakin hari, semakin kurang. kalau awal2 dulu, 8 jam. makin lama tinggal 3 jam je. masuk kelas pagi, sekor2 jadi zombie. hoho. sekarang, dah hampir sebulan tinggal di so-called apartment. dah 4 modul yang dah settle. best! GEMS Programme Batch 09 best!
professional grooming.problem solving.time management.project coordination. semua 4 modul settle dgn jayanya. hahahaha. ye la tu! padehal setiap kali kelas, the word 'GOSH.BOSAN!' selalu sgt dgr. entahlah. tap, dlm kemalasan pon semua tu kene concentrate and learn. sebab kalau kira-kira semua modul macam tu bukan free. mahal plak tu. so, kat sini ..bende free, kene guna semua dengan efektif! hahaha. makan free. air cond free. semua free.. makan tanggung, berak cangkung, best kan? rugi oo tak join!
kelas DUA. opps. tiada istilah kelas di sini atau kumpulan. semua kat sini panggil office, company. even ketua we called as CEO! hebat! rasa diri tu sgt2 besar. at least merasa gak la title CEO! aku ke CEO? tu semestinya tak!! mane layak. hidup dlm company, hanya sbg personal assistant yang sexy! ahah..ok, tu tak logik. tap, realiti. aku as PA saje. bukannye PA betul2. CEO aku pon dah ade bini.. tak kan nk kacau kot? please. sorry! aku setia pd yg satu ok? HAHAHAHAHA :D "oh, budak hensem company __ " hiiiiiii.opppss :P
kawan gila satu kepala. mereka gila, maka aku pon gila. hahaha. memang best bila join dgn member yang satu kepala. dulu kehidupan dengan manusia yang background engineering. skang, linguistik psikologi. finance. sains aktuari. risk management. aquaculture. macam2. economic finance. banyak sgt la course yg aku tak pernah dgr. tap, seriously. best gila! *ingat nk upload gambar, tap server sini slow tahap cipan.nanti la* kawan-kawan gila. bukan sengaja panggil gila. tapi, seriously. kawan-kawan yg ni je buat aku bersemangat kt sini. kenape ek? diorg best.best sgt2. actually ade kisah yg terjadi. nanti lah. life sgt complicated kalau dealing dgn manusia yg close minded dan stupid. buang mase ok, stop here. kang tak pasal2 aku EMO. hahaha. actually, banyak sgt bende nk cerita psl kt sini. but, overall best la eventhough baru je sebulan. tap, ade satu yang aku sgt2 happy with my own achievement.. HUHUHUH
the best achievement is aku dah tak EMO mcm dlu!! dah bleh control!! thats awesome! alhamdulilah~
notakaki: nk pegi dinner. mencari mcd yang momo belikan. :)

No comments: