Wednesday, April 18, 2012

Never Give up




Never Give up


tak semua yang kita nak kita dapat.
bukan Tuhan itu tak adil.
tapi setiap apa yang dia lakukan, ada hikmahnya.
Baik dari apa sahaja segala aspek.

Anak.
Perkahwinan.
Harta dan Wang.
Pangkat.
Kerja.
Gaji.
Urusan yang mudah dan lancar.

Kalau nak cerita apa yang Tuhan bagi kat kita memang countless. Mungkin yang disenarai kt atas hanya cebisan dari kehidupan realiti manusia. Ini semua rezeki. Rezeki Tuhan. Yes, KIta Usaha. Doa dan tawakal. Ada yang kita tak dapat, tak apa kita usaha lagi. Ayuh. Tapi bila
kita dapat yang kita nak, Tuhan menguji. Kita bersyukur atau kita Alpa. Itu terpulang kepada diri sendiri.

Tepuk dada tanya Iman.

Ah. Itu semua atas diri sendiri.
Kesedaran itu penting.


Sebenarnya, saya sungguh sedih dan kecewa. Sebab? ENtah. Tapi saya cuba untuk berfikir secara waras dan postif. Serius. Walau apa yang berlaku, hanya senyuman yang diukir. Mereka tak perlu tahu kenapa saya bersedih keseorangan di sini. Siapa mereka? Mak. Ayah. kakak-ku. Biarkan mereka tahu yang aku OKAY di sini. Hurm. Biarlah apa yang jadi. Biarkan diri ini hadapi semua.

Ok. Cukup.


Kalau memanjang bersedih, macam mana rezeki nak masuk. Semoga yang terjadi adalah dugaan yang Tuhan bagi kat aku. Alhamdulillah. Aku redha dengan dugaan dan cabaran ini. Berharap aku akan lebih kuat baik fizikal, mental dan iman.

Jangan Mengalah.








No comments: