Wednesday, February 23, 2011

ni bukan valentines, tapi saja nak cakap pasal CINTA. geli!

i cannot live without love. kau boleh?


jangan salah tafsir. love. cinta. kasih sayang. its not exactly love from a guy. but, cinta tu terlalu subjektif. love, cinta. serius. i cannot live without love. saya perlukan cinta. cinta agung dengan ALLAH s.w.t. itu terlalu penting, WAJIB dalam hidup aku. kalau tak ada, manakan aku nk menghadap sejadah sujud kepada-Nya. kan? cinta kepada segala pegangan AGAMA ISLAM itu WAJIB. takperlu ulang beberapa kali, sbb aku tau. okay. sekarang berbalik dgn kisah cinta.CINTA?


cinta kepada KELUARGA itu penting. walaupun sejak kebelakangan ini, aku macam disisih. tapi, aku faham. aku yang senyapkan diri. tak call. x msg. tak roger langsung apa buat hari-hari. bukan malas. tapi, phone kene blocked. ceh. alasan. bukan tak nak call, msg ke hape. aku sendiri yang malas. semuanya malas. entah bila nk rajin. HAHA. ok, biarkan. CINTA kepada KELUARGA tetap kukuh. macam ayat k.June, what ever the issues and crisis , they still our FAMILY. okay. lagi-lagi IBU. sbb k.june is IBU! kalau cakap lebih-lebih ingat aku anak derhaka, jenis melawan mak ayah.opss, silap. mak sahaja. melawan ayah? NEVER. sbb ayah super SPORTING. that y i LOVE DADDY. mak? bukan melawan. kita tau MAK mahu yang terbaik utk anak dia, lagi-lagi anak dia ni PEREMPUAN okay. kita faham tapi kita ni je yang tak ikut cakap MAK. Degil kan anak mak ni? tapi, kita SAYANG MAK tau! kakak kesayangan kita, SARAH dan SURYA. also ABG IPAR ku, FENDI. memang kita sayang SUME tapi kita ni je jenis bukan nak tunjuk kita SAYANG. kan? EGO betul.


cinta dgn KEHIDUPAN. aneh x? kehidupan sekarang. kita mmg CINTA. sbb kalau kita tak cintakan kehidupan kita camane kita nak teruskan kehidupkan kita kan? tak kisahla, sama ada hidup kita ni tunggang-langgang, hidup kita ni susah atau senang, hidup kita ni biase-biase je. yang pasti kita CINTA. kesimpulan cinta dgn kehidupan tanda kita bersyukur dgn apa yang Tuhan bagi. syukur dgn hidup ini. Nasib kita hidup lagi dan mampu merasa setiap apa yang ada dalam hidup, kalau kita mati. boleh ke? SYUKUR la woi.


cinta dgn KERJA.subjek ni memang menusuk hati. especially utk aku la. pasal kerja. aku rasa sejak bekerja, aku la yang paling banyak merungut. ish. menyesal. cinta dgn KERJA. itu perlu. kalau tak, mana datang PASSION? kerja semberono aje. bosan kan? walaupun kerja aku ni seperti menjadi bahan gelak orang sekeliling, tapi aku tetap CINTA. cinta paksa. KERJA ni perlu cinta, kalau tak sapa nk sara aku bulan-bulan. aku bukan ada SUGAR DADDY pon oi. work for life babeyh!


cinta dgn MANUSIA. ini memang subjektif. manusia ni aku spesifik more to others than family la. which like friends, relatives, colleague and BOYFRIEND. ok, mula-mula.


Friends: kawan-kawan dari Tadika JKR Kota TInggi, Sek Ren Laksamana, Sek Men Laksamana ( 2 minggu ) dan STF, semua aku cinta. STF >> Kipas Susah Mati memang cinta lah. (geli x?) ok.aku sayang semua. lepas tu kawan masa Matriks N9, UniMAP. sumpah cinta dalam hati. kalau aku tak cinta kawan-kawan, camane aku nk berjaya. mintak soklan, mintak ajarkan subjek lembap, dalam exam hall tiru sama-sama, menari sama-sama, study sama-sama, lari skolah sama-sama, pecah bilik tayangan sama-sama lantas digantung bersama. semua tu sebab cintakan kawan-kawan la. cuba kalau hidup sorang-sorang, bosan okay! bored to death!

Relatives: surely aku cinta dan sayang. cuma sayang camtu je la. sayang saudara-mara.

Colleague: mestilah sayang dan tangkap cintan cintun siap. kalau tak cintan, manakan nak bekerjasama menggoreng issue dan cases. kalau goreng sorang-sorang tak sedap, kene goreng bersama. barulah customer YAKIN. yezza!

Boyfriend: selama hidup 25 tahun, cinta dgn LELAKI selain ayahanda terchenta cuma hanya ada 2 sahaja.

1 - cinta monyet zaman sekolah rendah. oh, this guy is sooo handsome and very HOT masa skolah rendah ( aku tak faham celah mana HOT masa sekolah rendah.hingusan habis..) but, sumpah. this guy kita cinta dgn die since darjah 4 sampai 6.korang google DEVOTEES, cari yang paling kurus pakai spec dan handsome. ha, itu la cinta monyet ku.

2. cinta harapan kekal abadi. BFF. HARRY. ini sudah hampir 4 tahun cinta jarak jauh. harap-harap berkekalan hingga ke akhir hayat. AMIN.

kenapa aku tiba-tiba cerita cinta ni. entah. saja. eh, tipu. sebenarnya aku HOMESICK. nak balik rumah, tapi x kesampaian lagi. plus aku LOVESICK to harry. bila la nk jumpa dia. entah kita ni ada jodoh ke takda. serah pada Tuhan je la sayang. kita usaha dan DOA. Amin.


notakaki: let get some love.


No comments: