Sunday, January 1, 2012

aku tak sanggup



Langit tak selalu indah.
Laut tak selalunya tenang.

ada saja penipuan.
pancaroba dunia yang semakin membabi buta.
sewenang-wenangnya menjelajah minda.
menjadi hamba.
hamba dunia.
hamba syaitan durjana.

aku.
tak sanggup di jajah.
cukup sekadar ini.
bukan malas.
tapi bersyukur dengan kehendak Tuhan.
kuatkan apa yang patut.
minda.
fizikal.
agama.
ilmu.
AYUH!

aku.
tak sanggup rasanya.
merosakkan masjid yang dibina.
menjadi lubang yang hina.
meruntuhkan segala yang sergah dibina.
menjadi onak duri disebalik segala bahagia.
aku.
tidak sanggup.

aku.
tak sanggup melihat.
segala kejadian kipas.
bodek sana sini.
keadilan semua diketepikan.
aku tak sanggup.

tapi,
aku tak sanggup.
melihat kau masih di tahap itu.
sebesar mana kau.
sepandai mana kau.
tapi.
kipas bodek rasuah.
cukup menyelesaikan segalanya.
akhirnya.
akan jatuh jua.


aku tak sanggup.





No comments: