Thursday, March 10, 2011

meds for heart


ubat apa yang paling susah diubati tapi murah untuk dicari. tak perlu wang ringgit.


kadang-kadang tak semua bende dalam dunia ini boleh diubati.


bila sudah ditentukan yang kita ni sakit dan tidak ada ubat, cuma menunggu masa panggilan sakaratul maut je. takut kan.saat tu baru tergopoh-gapah dengan bekalan amalan kita masa sihat. banyak yang baik ke banyak yang mendajalkan manusia. cuba fikir balik...bla bla bla....aku dah masuk siri ceramah agama.. cukup. aku rasa tak layak nk cerita tentang agama, cukup sekadar bekala sendiri.insya'Allah..


bila dikatakan ubat.ubat paling susah ialah ubat ialah ubat untuk hati. tapi, sebenarnya ubat hati yang paling senang. tak yah beli mahal-mahal. ubat hati. hanya perlu menjadi seorang yang optimis dan berfikiran positif. ubat hati ialah bekalan di masa hadapan yang cerah.serius. bila cerita tentang hati. kalau nk banding dgn dulu, rasa dulu lagi syaitan. sekarang dah kurang sikit. ubat hati pemarah, dendam dan segala-mala amarah dah hampir berjaya dipupuskan. meds for heart?

tak payah susah-susah, kalau kita ni seorang umat Islam. pergi rajin-rajin menghadap Tuhan dgn solat dan baca Al-Quran. kalau kau Kristian, pergilah church dan buatlah confession. setiap apa pun agama yang kita anuti, ada cara nak atasi semua masalah hati dgn cara yang elok. tak payah susah-susah. pernah ke tgk agama apa yang perlu bunuh diri untuk ubat masalah hati ni? ada? ada? tu bangang namanya.





notakaki: sedang usaha to be optimist and positive seMAXIMUM mungkin. u can do it!



No comments: